Dag 15: Panorama - Reisverslag uit Casciano, Italië van Rob Oude Bruinink - WaarBenJij.nu Dag 15: Panorama - Reisverslag uit Casciano, Italië van Rob Oude Bruinink - WaarBenJij.nu

Dag 15: Panorama

Blijf op de hoogte en volg Rob

03 Augustus 2012 | Italië, Casciano

Dag 15: Florence- Siena- Casciano 94 km, 1700 hoogtemeters.
In verband met de warmte wil ik vroeg vertrekken uit Florence. 7.00 uur de wekker en als eerste aan het ontbijt. Fiets naar beneden van de 4e, tassen erop en gaan! Ik heb mijn gps vriendelijk gevraagd de snelste weg te nemen naar route. En dat gaat tegen alle eenrichtingsverkeer in. Ik heb in de eerste half uur voldoende scheldwoorden in het italiaans gehoord. En zelf hebben ze ook overal schijt aan. Ik ga dan wel naar Rome, maar ben niet Roomser dan de paus.
Het volgende valt me op. Ik ben vanaf Verona geen vakantiefietsers meer tegengekomen. En dat is toch al een paar dagen terug. Fietsen zij in een ander ritme/tijd? Of vinden ze het überhaupt te warm in Toscane, midden in de zomer. Maar vanochtend plotseling zag er weer één (net alsof het één bedreigde diersoort betreft:-). Één stel uit nederland die een deel van de route van Reitsma (auteur van het routeboek), ieder jaar tijdens hun zomervakantie rijdt. Ik kom ze tegen boven op een heuvel. Borden aan de kant van de weg benadrukken schreeuwend het mooie beeld, panorama-uitzicht!!!. Dat hebben we -en dat ziet iedereen- gezien, aankondiging overbodig.... We kletsen zo wat over fietsvakantie-koetjes en kalfjes tot plots een aantal motoren en volgauto's de bocht om komt. Een vrouwt hangt, voorzien van megafoon uit het panoramadak van een van de begeleidingsauto's en schreeuwt "come on, you can do it!!!" En dit wordt een aantal keer herhaald. 30 kleine japanse fietsers komen als muizen de berg opgekropen. Een paar japanners springen van de fiets om vervolgens de berm in te vliegen om het één en ander op beeld en geluid vast te leggen... Humor!!! De voorfietser van de groep fietst naar me toe, drukt mn hand en zegt: " we are from Japany!"Jammer dat hij vanochtend al een keer of wat er een ketting opgelegt had. Door mijn verbazing ben ik vergeten een foto te maken.
Ik kom er ook steeds meer achter dat ik een attractie ben in de mooie cultuursteden. Zeker voor nederlandse gezinnen met kinderen, maar ook voor de italianen. Een beetje aanspraak is leuk...In Seina kwamen diverse voornamelijk nederlandse gezinnen vragen hoe en wat. Ook met mijn "sponsoren" krijg ik de lachers op de hand, Abbink Aardappelen en Welkoop, kan het nederlandser? Nee italianen kijken verbaasd als ze me voorbij zien komen, stoppen halverwege het zebrapad, schudden met hun hoofd en kijken me vooral na...hahaha. De route vandaag was goed te doen. Ik had me waarschijnlijk erger ingebeeld. De rit ging vandaag door de het gebied waar de Chianti wijnen vandaan komen. Erg mooie landschappen die telkens weer veranderen. Uiteindelijk op een camping beland en lekker gezwommen. De was gedaan en een paar biertjes gedronken met een stel uit Rotterdam. Nu slapen, welterusten allemaal!

  • 04 Augustus 2012 - 10:48

    Renate:

    Hoi Rob, ik blijf erbij: het leest als een trein! Leuke belevenissen weer en veel plezier! Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 33813

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

fietsvakantie naar Rome

Landen bezocht: