Dag 16: laatste loodjes? - Reisverslag uit Castel del Piano, Italië van Rob Oude Bruinink - WaarBenJij.nu Dag 16: laatste loodjes? - Reisverslag uit Castel del Piano, Italië van Rob Oude Bruinink - WaarBenJij.nu

Dag 16: laatste loodjes?

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 Augustus 2012 | Italië, Castel del Piano

Dag16: Casiano -Casteldelpiano, 63 km, 1200 hoogtemeters.
Een dag om snel te vergeten. Te laat vertrokken van de camping (9.30 uur), de immense (hitte 37 graden), veel klimmeters van het Toscaanse soort...en alle klimmen in de volle zon, geen plekje schaduw in de bergen. En als laatste, om alle ellende te complementeren: slechte benen. Kort gezegd, klaar mee voor vandaag. Is gewoon jammer, want als je echt afziet heb je te weinig oog voor de omgeving.
Hoogtepunt ;-)van de dag was dat ik op gegeven moment 4 italiaanse jongens uit Milaan achterop kwam. Ze waren met de fiets van Milaan naar Rome. Ze vroegen me waar ik sliep. Na een kort antwoord kwam een heel relaas. Zij sliepen op het strand, in parken ed. Ze hadden geen tent en geen geld en waren al meerdere keren op de loop (fiets) gegaan voor de politie. Een heel enthousiast verhaal in zeer gebrekkig engels, mooi! Dàt is een avontuur. Nadat ik hen de goede richting op had gestuurd, ze hadden geen kaart bij zich, ben ik verder gegaan. Na een laatste helse klim kwam ik op de camping aan. Gebroken. Aan de camping was sinds 1970 niets veranderd. Gewoon oud, niet heel vies:-). Het werd gerund door een inmiddels bejaard stel. Maar, super vriendelijk! Ik merk dat naarmate ik verder naar het zuiden ga: a. het aantal campings sterk afneemt en b. de kwaliteit van de campings dramatisch afneemt. Erg gedateerd en sommige ook gewoon vies. Geen toiletten maar poepgaten. Dat is dan wel erg behelpen. Nog een dikke 200 km, dan ben ik in de eeuwige stad Rome! Daar pak ik een hotel, dat is zeker.

Even ten aanzien van de foto's: deze worden na het oploaden nog steeds onder dag 7 gezet. Een fout in de site. Tis maar dat je het weet!

  • 04 Augustus 2012 - 20:16

    Maaike Oude Bruinink:

    Heij, wat een gave onderneming helemaal super, ik kom er natuurlijk weer achter als je bijna weer terug bent zo maak ik op uit je reisverslag "laatste loodjes", Hoelang doe je nog over een dikke 200 km?

    Nou succes met de laatste loodjes en spreek je snel op een reunie!!!

    Groeten van je kleine nichtje, Maaike

  • 05 Augustus 2012 - 09:55

    Moniek Rijnders:

    Geweldig Rob, om je te volgen. En wat lijkt het me gaaf om zo'n tocht te maken! Misschien met hier en daar een extra rustdag :-)). Nog veel succes en plezier met de laatste 200 km. Hoor graag een keer live je verhalen.

    Sportieve groet,

    Moniek

  • 05 Augustus 2012 - 10:23

    Roy:

    Mijn god rob, wat een hitte..pfff..zoals ze zeggen; de laatste loodjes wegen het zwaarte. Even volhouden!
    Ben het helemaal met Moniek eens en reuze benieuwd naar het live verslag. Zie je snel!

    Groetjes Roy

  • 05 Augustus 2012 - 12:34

    Ria Van Der Wal:

    Hoi Rob.

    Wat goed dat jij al zo ver bent gekomen, en dan in deze hitte.

    Nog een paar kilometertjes en je hebt jou doel bereikt TOP!!!!!!

    Groetjes van ons.

  • 05 Augustus 2012 - 13:03

    Norbert:

    Hey Rob,
    Mooi verhaal jammer van de mindere dag maar dat zit er weer op.
    Veel succes met de laatste kilometers en geniet met volle teugen.
    Groeten uit Oostenrijk

  • 05 Augustus 2012 - 14:14

    Antoon En Ans Olde Weghuis :

    Hoi Rob jij bent hopelijk al weer op een andere plaats gearriveerd .duim voor je dat je benen t trekken wordt steeds spannende maar Jé komt der machtig Gr. Antoon en Ans

  • 05 Augustus 2012 - 21:27

    Arjan En Tanja:

    Hoi Rob,

    We hopen dat het vandaag iets beter ging met je benen dan gisteren. Rome is bijna in zicht. Klasse helemaal top. We blijven enthousiast je verhalen lezen want je schrijft het heel leuk.
    groeten Arjan en Tanja

  • 05 Augustus 2012 - 23:28

    Stef:

    Dag Rob,

    Ik heb je toch verteld dat italianen campings vooral zien al plekken voor zigeuners! Zeker in het zuiden. Daarom ga ik met mij italiaanse gezinnetje naar 2 campings in Frankrijk.
    Super dank voor de leuke verhalen + veel respect voor het rijden in de hoge temeraturen.
    Succes met de laatste loodjes. Vergeet niet naar het Vaticaan museum te gaan.
    groet stef

  • 07 Augustus 2012 - 12:14

    Kees Van Den Berg:

    Beste Rob,

    Wat een verhalen! Geweldig. Een enorme prestatie!

    Succes met de laatste loodjes en de terugreis.

    Groet,

    Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 823
Totaal aantal bezoekers 33848

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

fietsvakantie naar Rome

Landen bezocht: