Dag 14: Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Rob Oude Bruinink - WaarBenJij.nu Dag 14: Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Rob Oude Bruinink - WaarBenJij.nu

Dag 14: Florence

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 Augustus 2012 | Italië, Firenze

Dag 14: Monte di Fó - Florence, 54 km, 500 hoogtemeters.
Na de zware dag van gisteren een relatief makkelijke etappe vandaag. Na een rustige morgen mn tentje weer opgebroken en nog goed ontbeten in het restaurant van de camping. Nog even een kop koffie bij de buren uit Diepenveen en dan hup, de warmte weer in. De fietsdag begint met een fijne afdaling van 5 km. Met 60 km/uur van de berg af suizen...begon iedere dag maar zo. Maar natuurlijk moet er ook weer geklommen worden. Ik voel mijn benen nog van de inspanning van gisteren, maar goed, ook niet heel raar. Na de afdaling begint het landschap te veranderen. Voor het eerst cipressen en olijfboomgaarden. Met een muziekje in de oren door het Toscaanse land. Enkele klimmen verder een lange afdaling van zo'n 8 km naar Florence. Hoe dichter ik bij de stad kom (en dus lager), hoe warmer het wordt. Via booking.com had ik vanochtend een hotel geboekt, midden in de stad. Blijkt toch het handigst te zijn als ik de steden wil zien. De prijs viel mee. Daar ingecheckt vroegen ze me wat ik met de fiets wilde. Ze hadden er geen ruimte voor. Ik stelde voor de fiets mee te nemen naar mijn hotelkamer (bij wielrenners niet heel ongebruikelijk). Na wat discussie tussen de receptie en de hotelmanager de fiets mee in de lift, 4 hoog, tassen eraf.... hij staat er. Zie foto! Verder de stad bezichtigd. Wat een oase van cultuur. Heel mooi! In een middag alle hoogtepunten gezien. Maar, wat heet! Als ik iemand zou moeten adviseren, ga in april, mei. Dan is het nog te harden. Je ziet trouwens mooie mensen, lelijke mensen, maar ook schrijnende gevallen. 3 stelletjes bejaarden hadden een flesje water gekocht maar worden van het (lege) terras gestuurd omdat ze de meeneemprijs betaald hadden, vlgs mij waren het nederlanders:-). Maar lang niet alles is wat het lijkt. Wat te denken van zwervers met een dienstregeling. Ze gaan per toerbeurt van plek wisselen en later viel me op dat ze op een onopvallende plek een peukie roken met elkaar. Ik zag het... Wat me stoort zijn de obers die je zo ongeveer het terras optrekken om te eten. Laat staan de velen noord-afrikanen die je allerlei imitatie proberen te verkopen. Maar ook daar zal een verhaal achter zitten. Absurd was een gezin (zeer gelovige?) amerikanen. Vrouw en kinderen in lange jurken, de man in een ribbroek en een overhemd en blauwe blazer....pff. Veel russen (fout geld?), engelsen en natuurlijk nederlanders. Die pik je dr ook zo uit, me included haha. Vandaag op tijd naar bed, morgen wacht ca 100 km (Siena en verder) met te veel omhoog in dit weer. Morgen vroeg uit de veren.

  • 02 Augustus 2012 - 22:07

    De Buurtjes:

    dag rob wij hebben er in de zelfde tijd gefietst echt warm he.
    ik had je gewaarschuwd. maar dit hoort bij italie
    ciena is een mooie stad even over het plein fietsen geweldig

  • 02 Augustus 2012 - 22:47

    Marloes:

    Ik zou graag nog vaker teruggaan naar die streek! Is erg mooi daar. Wat zal je straks een fijn gevoel hebben als je een 'ereronde' over het plein in Sienna fietst. Veel plezier nog (ik blijf je volgen)!

  • 02 Augustus 2012 - 23:29

    Antoon Ans :

    Rob we vinden je geweldig ,wat een prachtig streek .met geweldige steden Florence helemaal geweldig maar siena ook met dat plein waar die paarden rees gehouden wordt Ook die kerk is de moeite waard Vind fantastisch voor je Krijg een beetje heimwee Maar Rob geniet ondanks de warmte succes met alles Hoeveel k.m nog naar Rome ,zijn nog paar mooie er voor Gr. Antoon Ans

  • 03 Augustus 2012 - 14:19

    Robert Westerhof:

    Prachtige herkenbare foto's van Florence. Het is inderdaad een culturele oase. Onvoorstelbaar hoelang mensen in die hitte in de rij gaan staan om een kerk te bezichtigen.
    Ha, ha, je fiets in de hotelkamer. Ik kan me het goed voorstellen dat je dat doet maar het blijft een grappig gezicht. Veel plezier en succes. Ook Siena is erg mooi, iets kleinschaliger maar daardoor wel gemoedelijker.
    Groeten,
    Fam en Robert

  • 03 Augustus 2012 - 20:58

    Mirgo:

    Ha Rob,
    Maar je weet wel echte wielrenners gaan ook met hun fiets onder de douche.........

    Erg leuk om je belevenissen zo te volgen!

    Groeten, Mirgo
    www.wvhwielerteam.nl

  • 03 Augustus 2012 - 21:58

    Arjan En Wendy:

    In alle rust allebei geboeid je laatste verslagen gelezen...Jee Rob, wat een ervaringen! Geweldig zeg. Leuk om te lezen. Hele goeie reis verder! Geniet! Gr. Arjan & Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 690
Totaal aantal bezoekers 33828

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

fietsvakantie naar Rome

Landen bezocht: